Obserwatorzy

15.11.2013

Janków Przygodzki - jak pomóc?

Teraz z innej beczki - rano o tym myślałam, ale zaniechałam ten pomysł, bo blog o kosmetycznych bzdurkach nie wydawał mi się dobrym miejscem...
Jednak skoro Kasia już podjęła temat, to i ja dorzucę.
 
Być może wiecie, a być może nie, że moim rodzinnym miastem w Polsce jest Ostrów Wielkopolski. To bardzo blisko Jankowa Przygodzkiego w którym wczoraj był wielki wybuch gazu.
 
Ludzie stracili domy, a dwójka nawet życie...
Osoby poparzone wciąż są w szpitalu - w tym między innymi dwuletnia dziewczynka.
To mnie najbardziej "uderza", bo Lordas jest w tym samym wieku i nie chce nawet sobie wyobrażać, że w jednej chwili bawimy się w domu, a w następnej leży w szpitalu cały poparzony...
 
Ludzie zostali bez dachu nad głową, bez swoich ubrań, rzeczy, rodzinnych pamiątek czy dokumentów...
 
Nie rozkaże Wam, żebyście przekazywali pieniądze (choć jest to wskazane i jak najbardziej potrzebne), ale na pewno wielu z Was ma ubrania, których nie nosi, zabawki, z których dzieci wyrosły, sprzęty domowe, przybory szkolne - potrzebne jest dosłownie wszystko.
 
Idzie zima, idą Święta - pomyślcie, że niektórzy w kilka sekund stracili i stół przy którym mogli by siedzieć i wannę do której mogli by wpuścić karpia i garnki w których mogliby gotować makiełki -  wszystko.
 
 
znajdziecie adres do wysyłki rzeczy, konto na które można wpłacać środki, a także listę osób, które są najbardziej potrzebujące.
Liczy się każda kwota, każda rzecz.
 
To się mogło stać wszędzie...
 


3 komentarze:

  1. Nie da się tego opowiedzieć, tragedia to za mało.... Pamiętam jak przez wioskę w której miałam znajomych przeszła trąba powietrzna i co się wtedy działo....

    A tak z innej beczki, widzę nocy baner. Super!
    I zapytam tutaj, bo juz nie mam siły mocować się z laptopem w łóżku a dopadło mnie jakieś paskudztwo smarkająco-kichające.... Masz pomysł lub sprawdzony przepis na sernik z mango? Jakiś czas temu poczułam mola, poszperałam w sieci tu i tam, ale nikt z mojego otoczenia nie robił a mąż sprawił mi masę serową i teraz nie daje mi to spokoju :D
    Uzywałaś może cukru kokosowego do wypieków? bo przymierzam się do małej rewolucji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najgorsze, że człowiek myśli, że jest w domu bezpieczny, a tu nagle chwila i domu nie ma... :(

      Usuń
    2. Niestety..... TO jest straszne.

      Usuń