Obserwatorzy

20.08.2011

Sernik z brzoskwiniami i pierogi :)

Do trzech razy sztuka.
Mój pierwszy sernik był jednak ciut za słodki, do drugiego zapomniałam dodać cukru, więc dałam sobie ostatnią szansę i... cudeńko!
Już chyba nie będę próbować innych przepisów na sernik, bo ten jest najlepszy.
I prosty.



Gdy pierwszy raz ujrzałam przepis uznałam, że wykonanie zajmie mnóóóstwo czasu. W rzeczywistości samo zrobienie ciasta zajęło mi jakieś 30-40 min. + pieczenie ;)
Cudowny, nie za kruchy spód, słodki ser, pianka i owoce... Mniaaaam...!
Przepis zgarnęłam z gazetki reklamowej jednej ze spółdzielni mleczarskich, ale podaje już po własnej modyfikacji...

Składniki na ciasto:
- 3 szkl. mąki,
- 1 kostka margaryny,
- 5 żółtek,
- 3 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 3/4 szkl. cukru

Na mase serową:
- ciut więcej niż pół kg twarogu (użyłam już słodzonego - specjalnego do serników, ale jeśli takiego nie macie, to musicie dodać do sera budyń smietankowy, pół szkl. cukru pudru i pół kostki margaryny),
- 1 jajko

Dodatkowo:
- 5 białek,
- szkl. cukru,
- puszka brzoskwiń.


Składniki na ciasto przełożyć do miski i zagnieść.
Podzielić na dwie części - jedną zamrozić, a drugą rozwałkować na blasze.

Składniki na mase serową wymieszać i wyłożyć na ciasto.

Ułożyć pokrojone brzoskwinie.

Z białek i szklanki cukru ubić pianę. Wylać ją na brzoskwinie.

Na wierzch utrzeć wcześniej zamrożoną połowe ciasta. (Gdyby nie zdążyło się dobrze zmrozić można poskubać...)

Piec w średnio nagrzanym piekarniku (u mnie ok. 180 st.) przez około 50 min.




Tomek często mówi, że mam ten sernik znów upiec. Na mój logiczny argument, że mam jeszcze inne ciasta do wypróbowania słyszę: "Bo Ty próbujesz moim kosztem!" xD

**
**

Z reszty twarogu poczyniłam pierogi:



Również myślałam, że ciasto to jakiś cudawianek, a tu tylko ciepła woda i mąka... ewentualnie jedno jajko :)
Oczywiście - jak zwykle - wszystkiego "na oko" :)



Nie wiem jak Wy, ale ja preferuję pierogi na słodko... A te z serem są moim absolutnym numerem 1 :)

8 komentarzy:

  1. Uwielbiam pierogi, zwłaszcze te własniej roboty:)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja piekłam dzisiaj ciasto drożdżowe z serem i malinami :)

    Twój sernik wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. sernik wygląda pysznie :) lubię taki z brzoskwiniami.
    Co do pierogów, jestem jednak bardziej fanką tych z kapustą i grzybami ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. sernik...mniam :) moje ulubione ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja ponad wszystko kocham ruskie i z kapustą/grzybami :) na słodko też lubię, ale tylko ze śliwkami albo z borówkami.

    Sernik boski, wpraszam się na kawałek :]

    OdpowiedzUsuń
  6. mm serdnik wyglada super.
    Tez wole na slodko najbardziej lubie z jagodami.!

    pozdrawiam
    fingerr.blogspot.pl < --- blog o modzie

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychotka! ;) :)
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie jeśli masz ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń