Obserwatorzy

23.05.2011

Placek z wiśniami

Bardzo byłby to blog ograniczony gdybym pisała TYLKO i WYŁĄCZNIE o kosmetykach. Niektórym może być trudno w to uwierzyć, ale moje życie to nie tylko pędzle i cienie... ;)
Jestem panią domu "pełną gębą" i oprócz takich rzeczy jak sprzątanie (gdy najdzie mnie wena), usuwanie kamienia z kranów, robienie list z zakupami, praniem itd. jeszcze... dbam.
Zwyczajnie - żeby było ciepło i domowo.
Żeby się Tomkowi chciało jechać z pracy na przerwę do domu, zjeść ze mną ciasto i wypić kawę.

Tomek słodycze kocha, a ja kocham Tomka, więc ostatnio poważnie zabrałam sie za pieczenie.
W szafce stał przywieziony z Polski słoik kompotu z wiśniami, więc poświęciłam się, wyjęłam z każdej jednej pestkę i upiekłam...

PLACEK Z WIŚNIAMI.

Jednego popołudnia go piekłam, następnego już go nie było. Zasmakował o tyle, że Tomek teraz w Tesco sam krąży i szuka owoców, które nadają się do placka...:)


Wykonanie jest banalne:

Ubić pianę z 5 białek, dodać 5 łyżek cukru, żółtka, 5 łyżek mąki pszennej i 2 łyżki mąki ziemniaczanej.
Wrzucić do tego wydrylowane wiśnie (im więcej tym ciasto "cięższe" i wilgotniejsze - pyszne!), piec "na oko" dopóki się ładnie nie zrumieni :)


Efekt stanowczo wart tych kilku chwil pracy! :)

5 komentarzy:

  1. Z chęcią zrobię w weekend :)
    Wygląda smacznie :)
    Pozdrawiam!
    http://moodhomme-kosmeetika.blogspot.com/
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam ;)
    Sama pewnie zrobię też, ale tym razem ze śliwkami :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeju zrobię takie ciasto ! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wita Cię Kamcia w woman-revolution.blogspot.com ;)) Mnnniaaam z wiśniami, niezłe ciacho!!! Lubię wiśnie!!Wita Cię Kamcia w woman-revolution.blogspot.com ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam :D aż mnie ochota złapała :D

    OdpowiedzUsuń